ERZURUM ÇAT İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

SAĞLIK RAPORLARINA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR

SAĞLIK RAPORLARINA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR

 

       
       
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAĞLIK

RAPORLARINA İLİŞKİN

USUL VE ESASLAR

 

 

Nisan 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

İÇİNDEKİLER

GİRİŞ........................................................................................................................... 5

  1. AMAÇ:.................................................................................................................... 6
  2. KAPSAM................................................................................................................ 6
  3. DAYANAK................................................................................................................................................... 6

5. RAPORLARIN DÜZENLENMESİ, TASDİKİ VE RAPOR FORMATINA İLİŞKİN AÇIKLAMALAR:........................................................... 6

5.1- Özel Düzenleme Bulunan Raporlar:................................................................. 6

5.1.1- İstirahat ve İş Göremezlik Raporları:....................................................... 6

5.1.2- Engelli Sağlık Kurulu Raporları:.............................................................. 7

5.1.3- Türk Silahlı Kuvvetleri, Jandarma Genel Komutanlığı, Sahil Güvenlik Komutanlığı Personelinin Sağlık Raporları:.................................................................................................. 8

5.1.4- Emniyet Teşkilatına Alınacak Öğrenciler ve Memurlar Hakkında Düzenlenecek Sağlık Kurulu Raporu:................................... 13

5.1.5- Emniyet Teşkilatı Sağlık Şartları Yönetmelik’ine Göre Düzenlenen

Son Durum ve Dilim Belirtir Sağlık Kurulu Raporu:........................... 14

5.1.6- Sürücü ve Sürücü Adayları Sağlık Raporları:........................................ 15

5.1.7- Özel Güvenlik Görevlisi Adayları İçin Verilecek Sağlık Kurulu

Raporu:..................................................................................................... 17

5.1.8- Silahlı Özel Güvenlik Görevlisi Adayları İçin Verilecek Sağlık

Kurulu Raporu:........................................................................................ 18

5.1.9- Silah Bulundurma veya Taşıma Ruhsatı Alacak Kişilere Verilecek Sağlık Kurulu Raporu:............................................................ 18

5.1.10- Nakdi Tazminat Tahakkukuna Esas Sağlık Kurulu Raporu:................ 18

5.1.11- Adli Raporlar:........................................................................................ 19

5.2- Özel Düzenleme Bulunmayan Raporlar:........................................................ 19

6. ÖZEL SAĞLIK HİZMET SUNUCULARINDA SAĞLIK RAPORU DÜZENLENMESİ:.............................................................................. 20

7. RAPORLARA İTİRAZ:......................................................................................... 21

7.1- Sağlık Kurulu Raporlarına İtiraz İşlemleri:.................................................... 21

7.2- Devlet Memurlarına Düzenlenen Tek Hekim Veya Sağlık Kurulu İstirahat Raporlarına İtiraz İşlemleri:................................................. 21

7.3- Sürücü Raporlarına İtiraz:............................................................................... 22

7.4- Türk Silahlı Kuvvetleri, Jandarma Genel Komutanlığı, Sahil Güvenlik Komutanlığı Personelinin Sağlık Raporlarına İtiraz:..................... 23

7.5- Engelli Sağlık Kurulu Raporlarına İtiraz:....................................................... 25

8. GENEL HÜKÜMLER........................................................................................... 25

9. YÜRÜRLÜKTEN KALDIRILAN MEVZUAT.................................................... 26

10. YÜRÜRLÜK........................................................................................................ 26

 

 

 

 

İÇİNDEKİLER

EKLER:

1-                 Kimlik Tespiti Hakkında Duyuru........................................................................... 27

2-                 İstirahat Rapor Formatı.......................................................................................... 29

3-                 İlaç Kullanım Rapor Formatı................................................................................. 30

4-                 Tıbbi Malzeme Rapor Formatı............................................................................... 31

5-                 Durum Bildirir Sağlık Kurul Rapor Formatı........................................................... 32

6-                 Durum Bildirir Tek Hekim Rapor Formatı............................................................. 33

7-                 Kişiye Ait Sağlık Bilgi Formu................................................................................ 34

8-                 Sürücü Adayları ve Sürücüler için Sağlık Raporu Formatı..................................... 36

9-                 Sürücü ve Sürücü Adaylarına İlişkin Kod Tablosu................................................. 38

10-          Sürücü ve Sürücü Adayı Tarafından Doldurulacak Beyan Formu.......................... 42

11-          TSK, Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı Sağlık

Kurulu Raporu Vermeye Yetkili Sağlık Kuruluşları Listesi.................................... 43

12-          Uçucu, Denizaltıcı ve Dalgıç Sınıfı Sağlık Raporu Vermeye Yetkili Sağlık Kuruluşları Listesi....................................................................................... 46

13-          TSK, J.G.K, S.G.K Sağlık Raporları Sevk Kağıdı................................................. 47

14-          Türk Silahlı Kuvvetleri, Jandarma Genel Komutanlığı, Sahil Güvenlik

Komutanlığı Muayene fişi...................................................................................... 48

15-          Türk Silahlı Kuvvetleri, Jandarma Genel Komutanlığı, Sahil Güvenlik

Komutanlığı Sağlık Kurul Rapor Formatı.............................................................. 50

16-          Sağlık Kurulu Raporu Kararı Bildirim Belgesi....................................................... 52

17-          TSK, J.G.K, S.G.K Sağlık Raporları Rapor Teyit Belgesi...................................... 53

18-          TSK, J.G.K, S.G.K Sağlık Raporları için Kontrol Formu....................................... 54

19-          MSB, J.G.K, S.G.K Sağlık Kurulu Rapor Algoritması........................................... 55

20-          Bölge Hakem Hastaneler Listesi............................................................................ 58

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

HBYS                         : Hastane Bilgi Yönetim Sistemi

ÖTV                           : Özel Tüketim Vergisi

TSK                            : Türk Silahlı Kuvvetleri

J.Gn.K.lığı                 : Jandarma Genel Komutanlığı

S.G.K.lığı                    : Sahil Güvenlik Komutanlığı

SYY                            : Türk Silahlı Kuvvetleri Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı Sağlık Yeteneği Yönetmeliği

SMY                           : Türk Silahlı Kuvvetleri Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil  Güvenlik Komutanlığı Personelinin Sağlık Muayene Yönergesi

ETSŞY                       : Emniyet Teşkilatı Sağlık Şartları Yönetmeliği

AHBS                         : Aile Hekimliği Bilgi Sistemi

FTR                            : Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

GİRİŞ

 

 

Sağlıklı yaşam hakkı Anayasamız ile teminat altına alınmış, vazgeçilemez ve devredilemez temel insan haklarından biridir. Her vatandaşımızın sağlık hizmetlerinden gereksinim duyduğu yerde ve ölçüde yararlanması, geniş bir coğrafi alana sahip olan ülkemizde yöresel dengesizliklerin giderilmesi, halkımızın sağlık düzeyinin bilinmesi ve yükseltilmesi temel amaçlarımızdandır. Bu doğrultuda zorunluluktan dolayı ihtiyaç duyulan sağlık raporlarının düzenlenme aşamasında ve sonrasında yaşanan sorunların tespiti ve çözüm yollarının sağlanarak vatandaş memnuniyetinin artırılması amaçlanmıştır.

Türkiye’de evlilik, işe giriş, maluliyet, askere elverişlilik, engellik tespiti, okula kayıt, silah ruhsatı, spor lisansı, sürücü raporları gibi birçok konuda farklı amaçla sağlık raporları düzenlenmektedir. Bunların yanı sıra kişilerin hastalanmaları halinde düzenlenen istirahat raporları ile ilaç ve tıbbi malzemenin temini gibi konularda da sağlık raporu düzenlenmesi gerekmektedir.

Kişilerin belirli haklardan yararlanabilmesi için zorunlu olan sağlık raporları, sağlık hizmet sunumunun en önemli hizmetlerinden biri haline gelmiştir.

Birçok konuda farklı amaçla sağlık raporu olması hekimler ve diğer sağlık çalışanları için bu raporlar ile ilgili diğer kurumların mevzuatını takip etme gerekliliğini de beraberinde getirmiştir. Ayrıca değişen şartlarla birlikte mer’i mevzuatın yeterince açıklığa kavuşturulmaması hizmeti talep edenler ile hizmeti sunanlar açısından sorunlara neden olmuştur.

Bu nedenle uygulamada birliğin sağlanabilmesi için e-rapor uygulamaları ve askeri hastanelerin devri de göz önünde bulundurularak sağlık kurulu raporu, istirahat raporu ve birinci basamak sağlık hizmet sunucularınca düzenlenecek tek hekim raporlarına yönelik usul ve esasların belirlenmesine ihtiyaç duyulmuştur.

Ulusal sağlık politikalarının ana hedefi sağlıklı bireylerden oluşan sağlıklı bir topluma ulaşmaktır. Sağlıklı topluma ulaşmak için de sektörler arası işbirliğini kuvvetlendiren politikaların geliştirilmesine ihtiyaç vardır. Bu konuda ilgili kurum ve kuruluşların görüşleri alınarak Sağlık Raporlarına İlişkin Usul ve Esaslar hazırlanmıştır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

SAĞLIK RAPORLARINA İLİŞKİN USUL VE  ESASLAR

 

 

 

 

 

1.    AMAÇ:

 

1.1- Sağlık raporlarının ne şekilde hangi sağlık hizmet sunucularında düzenleneceğinin açıklanması, rapor formatlarının belirlenmesi ve sağlık raporlarına itiraz süreçlerinin tanımlanmasıdır.

 

 

2.    KAPSAM:

 

2.1- Resmi ve özel tüm sağlık hizmet sunucularını ile özel hukuk tüzelkişilerini ve gerçek kişileri kapsamaktadır.

 

 

3.    DAYANAK:

 

3.1- 3359 sayılı “Sağlık Hizmetleri Temel Kanunu”, 663 sayılı “Sağlık Bakanlığı ve Bağlı Kuruluşların Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname” ve “Yataklı Tedavi Kurumları İşletme Yönetmeliği” hükümleri çerçevesinde düzenlenmiştir.

 

 

4.  BAŞVURU VE KİMLİK TESPİTİ:

 

4.1- Kimlik tespitinin başvuru esnasında ve sonraki tüm süreçlerde hizmeti sunan personel (kayıt görevlisi, hekim, sağlık personeli vb.) tarafından yapılması zorunludur. Personel, kimlik tespitinde 08.07.2011 tarih ve 29851 sayılı duyuruda yer alan hükümlere (Ek-1) azami özen gösterecektir.

4.2- Sağlık kurulu raporu için ilk başvuruda sağlık kurulu sekretaryası tarafından kişinin bilgisayara entegre kamera ile fotoğrafı çekilerek Hastane Bilgi Yönetim Sistemine (HBYS) aktarılacaktır. Muayene, numune verme ve radyolojik görüntüleme aşamalarında başvuran kişilerin sistemde yer alan dijital fotoğrafı yardımıyla kimlik doğrulama işlemi yapılacaktır.

4.3- Sağlık kurulu raporları dışında kalan raporlarda entegre kamera yardımıyla fotoğraf çekilmesi zorunlu değildir.

4.4- Öğrenciler e-Devlet kapısını kullanarak aldıkları belgeler ile resmi, özel kurum ve kuruluşlara başvuru yapabilmektedirler. E-Devlet kapısını kullanarak alınan bu belgeler sağlık hizmet sunucularında kimlik tespiti ve sağlık raporlarında öğrencilik işlemlerine esas işlemlerde kabul edilecektir. Ancak bu belgeler e-Devlet kapısı internet sitesi üzerinde bulunan belge doğrulama sekmesinden, belge sahibinin

T.C.       kimlik numarası ve belge üzerindeki barkod numarası girilerek doğrulanacaktır.

 

 

5.  RAPORLARIN DÜZENLENMESİ, TASDİKİ VE RAPOR FORMATINA İLİŞKİN AÇIKLAMALAR:

5.1- Özel Düzenleme Bulunan Raporlar:

5.1.1- İstirahat ve İş Göremezlik Raporları:

 

5.1.1.1- Memur ve diğer kamu görevlilerine istirahat raporu işlemlerinde; tüm sağlık hizmet sunucuları tarafından, Sosyal Güvenlik Kurumu “İş Göremezlik Uygulaması (e-Rapor Sistemi)” kullanılacaktır. Sistemden rapor provizyonu alınmasını takiben yapılan muayene ve tetkikler sonucunda, tıbben istirahati lüzumlu görülenlere, ilgili mevzuatla belirlenen usul ve esaslara uygun olarak, anılan sistem üzerinden istirahat raporu düzenlenecektir. Sistem üzerinden raporu tanzim eden   hekim/hekimler

 

6

SAĞLIK RAPORLARINA İLİŞKİN USUL VE  ESASLAR

 

 

 

 

 

tarafından rapor onaylanacaktır. Sistemden rapor düzenlenebileceğine dair ön izin alınamaması durumunda, başvuran kişi bilgilendirilerek hastanelerde hastane başhekimliğine, birinci basamak sağlık kuruluşlarında ise en yakın veya ilgilinin seçeceği hastanenin başhekimliğine yönlendirilir. Kişinin muayenesi ve lüzumu halinde istirahat raporu düzenlenmesi işlemleri, başhekimin koordinasyonunda yapılır.

5.1.1.2- Sistem üzerinden düzenlenen istirahat raporlarının kamu kurumlarınca elektronik ortamda görüntülenmesi sağlanana kadar sistemden alınan rapor çıktısı hekim/hekimler tarafından kaşelenip ıslak imza ile imzalanacak ve istenilmesi halinde hastaya verilecektir Hastanelerde bu çıktıya hastanenin barkodu yapıştırılacaktır. Başhekimlik mührü ve onayı aranmayacaktır.

5.1.1.3- İş göremezlik (e-Rapor) sisteminde hata nedeniyle rapor düzenlenemediği durumlarda Ek-2 İstirahat Rapor Formatı’na uygun şekilde manuel rapor düzenlenebilecektir. Hastanelerde bu çıktıya hastanenin barkodu yapıştırılacaktır. Başhekimlik mührü ve onayı aranmayacaktır.

5.1.1.4- Kurum hekimleri İş Göremezlik Uygulamasına (e-Rapor Sistemi) dâhil olana kadar Ek-2 İstirahat Rapor Formatı’na uygun şekilde manuel rapor düzenleyebilecektir.

5.1.1.5- Devlet memurlarına düzenlenecek istirahat raporları için 29.10.2011 tarih ve 28099 sayılı Resmi Gazete’ de yayımlanan Devlet Memurlarına Verilecek Hastalık Raporlan İle Hastalık ve Refakat İznine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik hükümlerine uyulacaktır.

5.1.1.6- İş Göremezlik Belgesi (raporu), Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığınca belirtilen usul, esas ve formata göre düzenlenecektir.

5.1.1.7- İstirahat Raporlarının usule ve fenne uygun düzenlenmesi konusunda gerekli hassasiyet gösterilecektir. Aksi halde ilgilileri adli ve idari yönden sorumlu kılacağı gibi ilgililer hakkında somut olaya göre terör ve suç örgütlerine yardım ve suça iştirak fiili de oluşabilecektir.

5.1.1.8- İstirahat raporları muayenenin bir parçası olup ayrıca kişilerden rapor ücreti adı altında herhangi bir ücret talep edilemez.

 

 

5.1.2- Engelli Sağlık Kurulu Raporları:

 

5.1.2.1- Engelli Sağlık Raporları Engellilik Ölçütü, Sınıflandırması ve Engellilere Verilecek Sağlık Kurulu Raporları Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre düzenlenecektir.

5.1.2.2- 01.01.2016 tarihinde yürürlüğe giren Sürücü Adayları ve Sürücülerde Aranacak Sağlık Şartları İle Muayenelerine Dair Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik hükümlerine göre özel tertibatlı motorlu araç kullanılması gereken durumlarda özel tertibat kodunu ve sürücü belgesi sınıfını belirleme yetkisi il sağlık müdürlüğü bünyesinde oluşturulan komisyona verilmiştir.

Bu sebeple ÖTV indirimine esas işlemlerde kişi adına düzenlenmiş Engelli Sağlık Kurulu Raporu, sürücü belgesinde veya Sürücü Adayı/Sürücü Sağlık Raporunda (IV. Kısım) belirtilen tertibat kodları birlikte değerlendirilmelidir.

01.01.2016 tarihinden önce H Sınıfı Sürücü Belgesi sahibi olan kişiler, Sürücü Adayları ve Sürücülerde Aranacak Sağlık Şartları İle Muayenelerine Dair Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik hükümlerine göre yeni Sürücü Adayları ve Sürücü Sağlık Raporu düzenlenmesi amacı ile sağlık hizmet sunucularına yönlendirilecektir.

5.1.2.3.- ÖTV indirimli araç alımına yönelik Engelli Sağlık Kurulu Raporlarında şu hususlara dikkat edilecektir.

 

7

SAĞLIK RAPORLARINA İLİŞKİN USUL VE  ESASLAR

 

 

 

 

 

a)  Ortopedik engellilerde sadece “özel tertibatlı araç kullanması gereklidir.” veya “özel tertibatlı araç kullanmasına ihtiyaç yoktur” ibarelerinden biri ve engellilik oranı yazılacaktır. Kişinin sürücü belge sınıfı veya özel tertibat kodu kesinlikle yazılmayacaktır.

b)  Engelli raporlarına sürücü olunup olunamayacağına dair bir hüküm yazılmayacaktır.

c)   Raporun Zihinsel, Ruhsal, Davranışsal Bozukluklar bölümünde engelli puanı verilen kişilerde konulan tanılara açıklama olarak “vasi tayininin gerekip gerekmediği” ayrıca belirtilecektir.

 

 

5.1.3- Türk Silahlı Kuvvetleri, Jandarma Genel Komutanlığı, Sahil Güvenlik Komutanlığı Personelinin Sağlık Raporları:

 

a)  Türk Silahlı Kuvvetleri, Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı personeli, öğrencileri ve bunların adayları ile askerlik yükümlülerinin görevlerine uyarlık bakımından sağlık yeteneklerini tespit etmek amacıyla yapılacak muayene ve düzenlenecek sağlık raporları “Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK), Jandarma Genel Komutanlığı (J.Gn.K.lığı) ve Sahil Güvenlik Komutanlığı (S.G.K.lığı) Sağlık Yeteneği Yönetmeliği (SYY) ve Türk Silahlı Kuvvetleri Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı Personelinin Sağlık Muayene Yönergesi’nde (SMY) yer alan usul ve esaslara göre düzenlenecektir.

b)    669 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile Askeri Hastaneler Bakanlığımıza devredilmiş olup sağlık yeteneklerini tespit etmek amacıyla askeri hastaneler tarafından düzenlenen sağlık raporları devir sonrasında Bakanlığımızca yayımlanmış Türk Silahlı Kuvvetleri Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı Sağlık Kurulu Raporu Vermeye Yetkili Sağlık Kuruluşları Listesi’nde (Ek- 11 ) yer alan Bakanlığımıza bağlı sağlık hizmet sunucuları tarafından düzenlenecektir. Ancak uçucu sağlık raporları ile denizaltıcı ve dalgıç sağlık raporları sadece Uçucu, Denizaltıcı ve Dalgıç Sınıfı Raporları Vermeye Yetkili Hastaneler Listesi’nde (Ek-12) yer alan hastaneler tarafından düzenlenebilecektir. İnternet ortamında listelerde yapılan değişikliklerin duyurulmasından itibaren güncel listeler esas alınacaktır.

 

 

5.1.3.1- Sevk İşlemleri:

 

a)   Yükümlüler (sevke tabi er ve sevke tabi yedek subay aday adayları, silah altındaki er-erbaş, yedek subay adayı ve yedek subaylar) dâhil sağlık raporu için başvuracak tüm personel ilgili makamlarca düzenlenen sevk kağıdı ile hastaneye müracaat eder. Sevk kağıdı hazırlayan makam tarafından personelin ne maksatla muayene edileceği sevk kağıdında belirtilir. Yatarak tedavi gören personelden ayrıca sevk kağıdı istenmez. Yükümlüler hariç diğer personel için sevk kağıdı örneği Ek-13’de yer almaktadır. Yükümlü sevklerinde ise SMY’nin EK-C’sindeki yazı örneği kullanılacaktır..

b)  Sağlık muayene fişi ve rapor formatında yer alan kişiye ait künye bilgileri sevki yapan makam tarafından sevk belgesinde belirtilir. Kurum/birlik ilişkisi başlamamış personel adayları için sınıfı, rütbesi, kuvveti, nasbı, sicili vb. bilgiler aranmayacaktır.

c)    Askerlik şubelerince yoklama veya sevk dönemi içindeki yükümlüler sağlık muayeneleri için askerlik şubelerinin bulunduğu yerlerde öncelikle varsa yükümlülerin kayıtlı oldukları aile hekimlerine, yoksa en yakın toplum sağlığı merkezine sevk edilir.

d)   Yoklamaya tabi yükümlüler, askerlik şubeleri tarafından tanzim edilen ve örneği “Millî Savunma Bakanlığı Askeralma Yönergesi’nde mevcut bulunan “Yoklama Belgesi”, “Sınıflandırmaya Esas Bilgi Formu” ve “Sağlık Durumu Hakkında Bilgi Formu” ile birlikte aile hekimlerine/toplum sağlığı

8

SAĞLIK RAPORLARINA İLİŞKİN USUL VE  ESASLAR

 

 

 

 

 

merkezine müracaat ederler. (e-Yoklama projesi uygulamaya geçtiğinde, “Sınıflandırmaya Esas Bilgi Formu” ve “Sağlık Durumu Hakkında Bilgi Formu” yükümlüler tarafından e-Devlet kapısından alınacak ve birer nüsha formla birlikte aile hekimlerine müracaat edilecektir. Aile hekimleri yükümlülerin sağlık muayenelerini AHBS üzerinden yaparak “Sağlık Muayene Belgesi’nin çıktısını alacak ve imzalayarak yükümlüye teslim edecektir.)

 

5.1.3.2- Muayene Fişinin/Yoklama Belgesinin Doldurulması:

 

a) Düzenlenecek sağlık raporlarında Ek-14 Sağlık Muayene Fişi (Türk Silahlı Kuvvetleri Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı) kullanılacaktır. Sağlık Kurulu Muayene Fişi sağlık hizmet sunucusunda saklanacak, kişiye verilmeyecek, raporu talep eden kuruma gönderilmeyecektir.

b)   Yoklama muayenesi için gönderilen yükümlüler Askeralma Yönergesi ekinde yer alan “Yoklama Belgesi” ile muayene edilir. Aile hekimi/tek tabip muayene sonucunda;

b.1)  Sağlamlar hakkında “Askerliğe Elverişlidir” kararını ve tespit edilen hastalıkları nedeniyle SYY’nin Hastalıklar Listesinin (A) Diliminden kod verilenler hakkında ise ilgili kodu ve hastalığı ile “A Grubu Arızalı, Askerliğe Elverişlidir” ibareli kararı vererek yükümlü ile birlikte sevki yapan askerlik şubesine gönderir.

b.2)    Hakkında karar verilemeyenleri ise, tespit edilen tanı ve sevki uygun görülen ilgili uzmanlık alanı ile “Sağlık Kuruluna Sevki Uygundur” ibareli kararı vererek yükümlü ile birlikte sevki yapan askerlik şubesine gönderir. (e-Yoklama projesi uygulamaya geçtiğinde doğrudan yetkili sağlık kuruluşuna sevk edilecektir.)

b.3)  Gözle görülür rahatsızlığı olanlar ile hakkında tanzim edilmiş engelli sağlık kurulu raporu bulunanlardan 1111 sayılı Askerlik Kanunu’nun 14’üncü maddesi 5’inci fıkrası kapsamında “Askerlik Şubesi Geçici Sağlık Kurulu”na sevki uygun görülenleri, hastalıkla ilgili tanı ve kodu belirtilerek “Askerlik Şubesi Geçici Sağlık Kuruluna Sevki Uygundur” kararı verilir.

c)   Yükümlülerin ve silâhaltındaki erbaş ve erlerin, sevk edilen yetkili sağlık kuruluşu tarafından başka bir hastaneye sevk edilmesini gerektiren durumlarda, hastane baştabipliğince düzenlenecek sevk yazısı, fotoğraf üzeri imzalı, mühürlü ve yapışkan asetat ile kapalı olarak hazırlanır. Yetkili sağlık kuruluşu tarafından hazırlanan yeni sevk yazısına; yükümlülerde askerlik şubesince verilmiş olan ilk sevk yazısının, silâh altındaki erbaş ve erlerde ise birliği veya askerlik şubesince düzenlenmiş olan ilk sevk yazısının aslı eklenir. Yükümlülerde askerlik şubesince verilmiş olan ilk sevk yazısının, silâhaltındaki erbaş ve erlerde ise ilk sevk yazısının onaylı bir tıpkıçekim sureti hastane tarafından dosyalanır.

d)  Sağlık kuruluna gireceklerin raporları, ilgili uzman tabip tarafından sağlık kurulu muayene fişine yazılır. Yaptırılan laboratuvar tetkiklerinin sonuçları protokol numarası verilerek rapora yazılır.

e)   Sağlık teşkillerinde, yapılan tüm işlemler ile laboratuvar tetkik sonuçları sisteme otomatik olarak işlenerek oturuma katılanların incelemeleri sağlanır. Sağlık kurul muayene fişlerinin servis ve laboratuvarlarla ilgili bölümlerine, bu bölümlerin protokol numaraları yazılır ve uzman tabipler tarafından imzalanır.

f)  Sağlık kurul muayene fişinde; rapor yazan uzman tabipler yazdıkları raporun altına, laboratuvar uzman tabipler raporlarda yalnız kendi bölümlerinin altına, kurul üyesi olmadığı halde rapor yazan bölümlerin uzman tabipleri ise raporların en alt hanesinde yazılı olan isimlerinin üzerine imza atarlar.

 

 

9

SAĞLIK RAPORLARINA İLİŞKİN USUL VE  ESASLAR

 

 

 

 

 

g)  Sağlık kurul muayene fişine, sağlık kurulunda verilen son karar yazılır.

h)  Sağlık kurulunda alınan kararlar üyelerin oy çokluğu ile kabul edilir. Sağlık kurul toplantısında verilen karara katılmayan üyeler olduğu takdirde oylama yapılarak çoğunluğun kararı kabul edilir. Oylar eşitse sağlık kurulu başkanının lehinde oy kullandığı karar kabul edilir. Alınan karara katılmayan üyeler şerh yazmak zorundadırlar. Şerhler muayene fişine kırmızı renkli mürekkepli kalemle yazılır, altı imzalanır.

 

5.1.3.3- Sağlık Rapor İşlemleri: 5.1.3.3.1- Genel Hükümler:

a)   Düzenlenecek sağlık raporlarında Ek-15 Sağlık Kurul Rapor Formatı (Türk Silahlı Kuvvetleri Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı) kullanılacaktır. Sağlık Kurul Raporu mutlaka arkalı-önlü tek sayfada olacak, iki ayrı sayfada yer almayacaktır.

b)  Personel/öğrenciadaylarınadüzenlenen sağlık kurulu raporlarının en kısa sürede (en geç 3 (üç) iş günü) düzenlenerek kişiye tebliğ edilmesi esastır. Bu nedenle raporun uygun bir bölümüne teslim tarihi, adı-soyadı yazılarak teslim alan ve teslim eden tarafından imzalanacaktır. Teslim tarihi tebliğ/tebellüğ tarihinin başlangıcı olarak kabul edilecektir.

c)  SYY ve SMY kapsamında düzenlenen sağlık raporları (Personel/öğrenci adaylarına düzenlenen sağlık kurulu raporları hariç ) en geç 10 (on) iş günü içinde düzenlenerek kişiye tebliğ edilmesi esastır. Hastane baştabiplikleri tarafından, sağlık kurulu raporunun düzenlendiği tarihi takip eden en geç bir ay içinde ilgili makamlara gönderilir. Ayrıca askerlik yükümlülüğüne tabi olanlar hakkında tanzim edilen “Askerliğe Elverişlidir” ve “C” dilimli sağlık kurulu raporlarının bir nüshası yükümlüye elden teslim edilir.

d)   Askerlik yükümlülüğüne tabi olanlardan hastanelere sevk edilenlerin işlemleri en kısa sürede sonuçlandırılır. Bunlar randevu sistemine dâhil edilmezler. Yoklama kaçağı ve bakayaların muayeneleri ise sevk edildikleri sağlık kuruluşları tarafından aynı gün içinde sonuçlandırılır, sağlık kuruluna çıkarılması gerekenlerin işlemleri ilk heyet gününde bitirilir.

e)    Sağlık kuruluna giren tüm personel/öğrenci ve bunların adaylarının yüzüne rapor kararları okunur. Yoğun sağlık kurulu işlemi gerektiren durumlarda sadece olumsuz rapor kararları ilgilinin yüzüne okunur. Ancak tıbbi nedenlerden dolayı sağlık kuruluna gelmesi zor olan hastalar (engelli, ağır hasta vb.) için baştabipliklerce uygun tedbirler alınabilir. “B” ve “D” dilimine giren hastalıklar nedeniyle tanzim edilen “Askerliğe Elverişli Değildir”, “Öğrenci, Uzman Erbaş, Sözleşmeli Subay/Astsubay/Erbaş/Er Olamaz” kararlı sağlık kurulu raporları için Ek-16’da yer alan Sağlık Kurulu Raporu Kararı Bildirim Belgesi düzenlenerek bir nüshası kişiye elden teslim edilir, diğer nüshası da sevk eden makama ivedi olarak gönderilir. Sağlık Kurulu Raporu Kararı Bildirim Belgesi ile kişiler sağlık kurulu rapor kararına itirazda bulunamaz.

f)   Askerlik yükümlülerinin (silahaltındaki erbaş ve erler ile yedek subaylar dahil) “Askerliğe elverişli değildir.” personel ve öğrencilerin (adaylar hariç) “… görev yapamaz.” ve “Öğrenciliğe devam edemez” kararı bulunan sağlık kurulu raporları kişiye teslim edilmez. Bu raporlar onay/inceleme makamlarına (SMY’nin 3’üncü bölümünde belirtilen) gönderilir.

g)       Raporların düzenlenmesinde hataların önlenmesi amacı ile Kontrol Formu Ek-18’de yer almaktadır. Bu form üzerinden gerekli kontroller yapılabilir.

h)  Raporların iş süreçlerinin yer aldığı algoritma Ek-19’da yer almaktadır. Algoritmada yapılması gerekli işlemler, hangi raporda hangi branşların bulunacağı ile bu branşlarca yapılması zorunlu tetkiklerin neler olduğu açıklanmıştır.

 

10

SAĞLIK RAPORLARINA İLİŞKİN USUL VE  ESASLAR

 

 

 

 

 

i)    İlaç raporları hariç olmak üzere TSK, J.Gn.K.lığı ve S.G.K.lığı personeline yetkili sağlık kuruluşu sağlık kurullarından çeşitli nedenlerle verilen raporlar, personel aksini beyan etmediği sürece, raporun verilme amacına uygun olarak bir yıl süreyle geçerlidir. Uzman erbaşların sözleşme yenileme raporları, alındığı tarihten itibaren beş yıl süreyle geçerlidir. Dış Kaynaktan Sözleşmeli veya Muvazzaf Subay veya Astsubay Olarak Alınacak Adayların Raporları alındığı tarihten itibaren altı ay geçerlidir.

 

5.1.3.3.2- Rapor Yazımı:

 

a)  Sağlık kurulu rapor formatına, muayenenin yapıldığı hastanenin ismi, rapor tarih ve numarası, hastaneye giriş ve çıkış tarihleri, yattığı gün sayısı, kurula çıkaran klinik, muayeneye gönderen makam ve bu makamın sevk yazısı tarihi ile şahsın T.C. kimlik numarası, heyet huzurunda ölçülen boy ve kilosu, açık künye bilgileri, birlik bilgileri, sınıfı, kuvveti, statüsü ve rütbesi, hangi maksatla muayeneye gönderildiği, kaçıncı sağlık kurulu işlemi olduğu, ne maksatla yapıldığı, adresi ve yerli askerlik şubesi yazılır. Kurum/birlik ilişkisi başlamamış personel adayları için sınıfı, rütbesi, kuvveti, nasbı, sicili vb. bilgiler aranmayacaktır.

b)  Raporun bulgular bölümünde ilgili kliniğin raporu ayrıntılı olarak yazılır.

 

c)   Raporda tarih ve protokol numarası belirtilir. Erbaş ve erlerde kaç aydır silâh altında olduğu

yazılır.

 

d)   Kaçıncı sağlık kurulu işlemi olduğu, önceki işlemlerine ait raporların tarih ve numaraları ile raporlarda yer alan teşhis ve kararlar belirtilir.

e)   Kişinin heyet işlemi görmesine neden olan hastalığa dair şikâyetleri, anamnezi, hastalık ve aile öyküsü ile muayene bulguları açıklanır. Son olarak hastalığın tanısını destekleyecek laboratuvar sonuçları, varsa tanıyı belirleyen ameliyat bilgileri ve klinik karar yazılarak rapor sonuçlandırılıp yazan hekim tarafından imzalanır.

f)  Hastalık ile ilgili tetkiklere yönelik laboratuvar branşlarının raporları, klinik raporunun hemen altına protokol numarası ile yazılır ve ilgili laboratuvar branş uzmanı/görevli hekim tarafından imzalanır.

g)   Sağlık Kurulu işlemini yapan hastane dışında başka bir hastaneden alınmış rapor, tetkik veya muayene sonucu varsa bunlar, protokol numarası, tarihi ve düzenleyen tabibin kimliği ile birlikte bulgular bölümünde belirtilir.

h)  Sağlık Kurulu toplantısına katılan ve muayene fişlerinde ismi ve imzası bulunan uzman tabipler raporun bulgular kısmını ayrıca imzalamaz. Hastanelerce hazırlanan sağlık raporunun bulgular kısmında isim kaşelerinin üzerinde “İmza fişte” yazısı belirtilir.

i)  Raporun tanı ve kararı SYY ekinde yer alan hastalıklar Listesi’ndeki madde, dilim ve fıkralara uygun bir şekilde yazılır. Rapor tanısının ICD kodlarına göre yazılması halinde, SYY’ye uygun tanılar da parantez içerisinde yazılır.

j) Raporun bulgular bölümünün uzun olması veya zeyil raporu (eksik ve hatalı raporun düzeltilmesi) düzenlenmesi gibi sebeplerle rapora ek yapılması durumunda ek yapılan kısmın birleşim yerleri her iki kenardan ilgili uzman hekim tarafından imzalanır ve mühürlenir.

 

 

 

 

 

11

SAĞLIK RAPORLARINA İLİŞKİN USUL VE  ESASLAR

 

 

 

 

 

5.1.3.3.3- Rapor Kararları:

 

a)  Rapor kararları SYY’nin ilgili maddeleri ile uyumlu, açık ve anlaşılır olarak yazılmalıdır.

b)    Sağlık kurulları tarafından düzenlenen sağlık raporlarında, birden fazla tanı konulduğunda raporun tanı kısmına tanıların tamamı; karar kısmına ise bu tanılara ait SYY’deki hastalıklar Listesi’ndeki karar kodlarının tamamı yazılır ve karar ifadesi olarak karara esas teşkil eden en ağır madde, dilim ve fıkralara ait ifade yazılır.

c)   Öğrenci, uzman erbaş, sözleşmeli erbaş/er, erbaş/er, yedek subay ve yükümlüler ile bunların adayları, sözleşmeli/muvazzaf subay ve astsubay adayları, hakkında B ve D dilimlerine giren hastalıkları nedeniyle tanzim edilen raporların karar kısmına, ilgisine göre “Öğrenci, Uzman Erbaş, Sözleşmeli Subay/ Astsubay/Erbaş/Er Olamaz”,  Askerliğe Elverişli Değildir” kararı yazılır.

d)   Sivil memurlar ve bunların adayları için verilen tüm sağlık kurulu raporlarında raporun karar bölümüne SYY’nin ilgili madde, dilim ve fıkraları yazılır.

e)   Sağlık raporunun hazırlanmasından başlayarak sağlık kurulu üyeleri tarafından imzalanmasına kadar yapılan tüm işlemler sırasında, sağlık raporu ve sağlık kurulu kayıtlarında fark edilen hatalar ilgili uzman hekim tarafından düzeltilir. Düzeltme işlemi yapılırken karalama yapılmaz, kapatıcı veya silici kullanılmaz. Düzeltme işlemi kelime veya cümlenin üzerine tek çizgi çekilerek ve yanına doğrusu yazılarak yapılır. Düzeltmeyi yapan kişi isim kaşesi basar, imzalar ve tarih atar.

 

 

5.1.3.3.4- Düzenlenecek Rapor Sayısı:

 

a)  General ve amiraller, subaylar (sözleşmeli subay ve yedek subay dâhil), astsubaylar (sözleşmeli dâhil), sivil memurlar, uzman jandarmalar, uzman erbaşlar, sözleşmeli erbaş/erler ve öğrenci adayları için üç adet rapor düzenlenir.

b)   Yoklamaya tabi yükümlüler hakkında verilen “Ertesi Yıla Bırakma”, sevke tabi yükümlüler hakkında verilen “Sevk Geciktirmesi” ve silahaltındaki yükümlüler (erbaş ve erler ile yedek subaylar) hakkında verilen “İstirahat ve Hava Değişimi” kararlı raporlar için üç, “Sağlam” kararlı raporlar için bir, yoklama ya da sevke tabi yükümlülerden haklarında verilen “Askerliğe Elverişli Değildir” kararlı raporlar için üç, silahaltındaki yükümlülerden haklarında verilen “Askerliğe Elverişli Değildir” kararlı raporları için ise dört, diğer raporlar için iki adet rapor düzenlenir.

c)   Pilot, pilot adayı ve yardımcı uçucular için yıllık ve dört yıllık periyodik kontrollerde iki adet rapor düzenlenir. Herhangi bir nedenle uçuştan ayrılan, sınıf değişikliği yapılan, yurt dışına altı ay ve üzeri süreli kurs veya görev nedeniyle gidecek personel için beş, öğrenciler (harp okulu son sınıf öğrencileri hariç) için dört adet rapor düzenlenir.

d)  Yukarda belirtilen raporlardan sözü edilen rapor sayıları haricinde fazladan birer nüsha baştabip onaylı olarak sağlık kurulu arşivinde saklanır.

e)   Personel için düzenlenecek rapor sayısı yetkili sağlık kuruluşuna sevk eden makam tarafından sevk yazısında belirtilir.

 

 

 

 

 

12

SAĞLIK RAPORLARINA İLİŞKİN USUL VE  ESASLAR

 

 

 

 

 

5.1.3.3.5- Rapor Teyit Belgesi:

 

a)   Haklarında “Askerliğe Elverişli Değildir” kararı verilen yükümlüler, erbaş ve erler ile yedek subayların raporlarının teyitleri Sağlık Kurulu Raporu Kararı Bildirim Belgesi’nin askerlik şubesine ulaşmasına müteakip teyit belgesi hazırlanarak kararı veren yetkili sağlık kuruluşuna gönderilir. Gönderilen rapor teyit belgesine istinaden gerekli teyit işlemi hastane tarafından yapılarak sağlık kurulu memuru, sağlık kurulundan sorumlu baştabip yardımcısı ve sağlık kurulu başkanı tarafından imzalanır. Gönderen askerlik şubesine geri gönderilir. Rapor Teyit Belgesi Ek-17’de yer almaktadır.

b)   Sağlık kuruluşları kendilerine ulaşan rapor teyit belgelerine, en geç, rapor teyit belgesi tarihini takip eden ay sonuna kadar gönderen askerlik şubesine ulaşacak şekilde cevap verir.

c)    Sağlık Kurulu Raporu Kararı Bildirim Belgesi askerlik şubesine ulaşmadan asıl raporu onaylanarak gelenlerin rapor teyitlerinin asıl raporun onaylı tıpkıçekimi rapor teyit yazısına eklenerek talep edilmesi halinde, söz konusu rapor teyit belgelerine sağlık kuruluşları b) fıkrasına uygun olarak cevap verirler.

 

 

5.1.3.3.6- Atamaya Esas Raporlar:

 

a) Personel, kendisi, eşi ve bakmakla yükümlü olduğu aile fertlerinden birisi (bakmakla yükümlü olduğu çocukları ile bakmakla yükümlü olduğu ve aynı çatı altında yaşayan anne, baba veya yargı kararıyla vasi tayin edilmesi kaydıyla kardeşi) için alacağı “Hayati önemi haizdir, tedaviden yararlanır” “... sürede takip ve kontrolü gereklidir.” “İlgili uzman ve/veya sağlık merkezinin bulunduğu yerde ikameti uygundur.” ibareli ve ilgili hastalığın tedavi edileceği sağlık hizmet sunucuları ile iklim, yer ve tedavi koşullarını öngören sağlık kurulu raporları 09/12/2016 tarihli ve MSY 33-3 TSK, J.Gn.K.lığı, S.G.Klığı Personelinin Sağlık Muayene Yönergesi  4’üncü Bölüm 4’üncü maddesine göre düzenlenir.

 

 

5.1.3.3.7- Türk Silahlı Kuvvetleri, Jandarma Genel Komutanlığı, Sahil Güvenlik Komutanlığı Personeline Verilecek Spordan/ Eğitimden Muafiyet Raporları:

 

a) TSK, J.Gn.K.lığı ve S.G.K.lığı personeline “Uzun Koşu, Yürüyüş ve Sportif Faaliyetlerden Muafiyeti Uygundur”, “Sportif Faaliyetlerden ve Yaya İntikali Görevlerinden Muafiyeti Uygundur”, “Ağır Sportif ve Eğitim Faaliyetlerden Muafiyeti Uygundur” gibi genel anlam ifade eden raporlar verilemez. Bu durumda olan personele, öncelikle istirahat raporu verilecek veya SYY kapsamında kesin işlem yapılacaktır. Bunun tıbbi ve idari bakımlardan mümkün olmadığı durumlarda verilecek spor veya eğitim istirahati raporlarında; hangi tür sporlardan ne kadar süre ile muaf tutulacağı ve görev yeri şartlarına göre hangi tür eğitimlerden ne kadar süre ile muaf tutulacağı açık olarak belirtilir. Bu tür raporlardan 10 güne kadar (10 gün dâhil) olanlar tek tabip, 10 günden uzun süreli olanlar ise yetkili sağlık kuruluşu sağlık kurulları tarafından verilir.

 

 

5.1.4- Emniyet Teşkilatına Alınacak Öğrenciler ve Memurlar Hakkında Düzenlenecek Sağlık Kurulu Raporu:

 

5.1.4.1- Emniyet Teşkilatı Sağlık Şartları Yönetmeliği hükümlerine göre, Polis Okulu öğrenci adayları ve Emniyet Teşkilatına ataması yapılacak memur adayları için düzenlenecektir.

 

 

13

SAĞLIK RAPORLARINA İLİŞKİN USUL VE  ESASLAR

 

 

 

 

 

5.1.4.2- Emniyet Teşkilatı Sağlık Şartları Yönetmeliği hükümlerine göre içeriği belirlenmiş olan “Emniyet Teşkilatına Alınacak Öğrenciler ve Memurlar Hakkında Düzenlenecek Sağlık Kurulu Raporu” formu, raporu talep eden birim tarafından onaylanmış şekilde, adayla birlikte sağlık kuruluşuna gönderilir. Bu form dışında başka bir form üzerine rapor düzenlenmeyecektir.

5.1.4.3- Bütün branşlar için ayrılmış olan muayene bölümleri eksiksiz doldurulur, laboratuvar yöntemi, görüntüleme yöntemi, fonksiyon tespit yöntemi ve uygun görülen diğer değerlendirme yöntemlerinin ve fizik muayenenin sonuçları doldurulduktan sonra, patolojik bir durum tespit edilmeyenler için “SAĞLAM” yazılacak, patolojik bir durum tespit edilenler için teşhisler ile birlikte Emniyet Teşkilatı Sağlık Şartları Yönetmeliği hükümlerine göre belirlenen dilimler yazılarak, kaşelenecek ve imzalanacaktır.

5.1.4.4- Raporun sonundaki teşhis hanesine, tespit edilen teşhisler ile birlikte hastalığın-sakatlığın ağırlığına ve derecesine uygun olan Emniyet Teşkilatı Sağlık Şartları Yönetmeliği hükümlerine göre belirlenen dilimler yazılacaktır. Bir hastalık tespit edilmediyse ”SAĞLAM” yazılacaktır.

5.1.4.5- Raporun karar hanesine, rapor talebine cevaben uygun görülen karar açıkça yazılacak ve raporun sağlık kurulu bölümü ilgili uzman doktorlarca kaşelenecek ve imzalanacaktır. Raporda; klinik durum, teşhis, dilim ve karar arasında çelişki olmayacaktır.

5.1.4.6- Rapor üzerindeki bütün düzeltmelerde ve karalamalarda, düzeltmeyi yapan ilgili uzman doktorun kaşe ve imzası ile düzeltme tarihi bulunacaktır.

 

 

5.1.5- Emniyet Teşkilatı Sağlık Şartları Yönetmelik’ine Göre Düzenlenen Son Durum ve Dilim Belirtir Sağlık Kurulu Raporu:

 

5.1.5.1- Emniyet Teşkilatı Sağlık Şartları Yönetmeliği (ETSŞY) hükümlerine göre, Polis Okulu öğrenci adayları-öğrencileri ve Emniyet Teşkilatına ataması yapılacak olan memur adayları ile Emniyet Teşkilatında çalışmakta olan bütün hizmet sınıflarına ait personel için düzenlenecektir.

5.1.5.2- Hakkında rapor düzenlenmesi istenilen kişi, kurumun resmi yazısı ile hastane sağlık kurullarına müracaat eder. Kurum sevki olmayanlar hakkında dilim belirtir sağlık kurulu raporu düzenlenmeyecektir. Emniyet Teşkilatında çalışan personelin, dilim belirtir rapor haricindeki diğer rapor taleplerinde kurum sevki aranmayacaktır.

5.1.5.3- Emniyet Teşkilatı Sağlık Şartları Yönetmeliği kapsamında düzenlenen sağlık raporlarına esas muayeneyi yapan ilgili uzman doktor, rapora konu olan patolojik durumları, fonksiyon kayıplarını ve sekelleri tespit ederken, gerekli laboratuvar, görüntüleme ve fonksiyon tespit yöntemleri ile uygun gördüğü diğer değerlendirme yöntemlerinden yararlanacaktır.

Ayrıca yapılan bu işlemlerin ve fiziki muayenenin ayrıntılı sonuçları ile hastalığın-sakatlığın esas arazı, neden olduğu fonksiyon kayıpları, kalıcı sekelleri, tedavi planı, takip ve kontrol sıklığı ve hastayı tanımlayacak diğer ayrıntılar raporda belirtilecektir.

5.1.5.4- Kişi ile ilgili tespit edilen teşhisler ile bu teşhislere ve hastalığın/sakatlığın ağırlığına veya derecesine uygun olan, Emniyet Teşkilatı Sağlık Şartları Yönetmeliği hükümlerine göre belirlenen dilimler raporda belirtilecektir.

5.1.5.5- Rapor talebine cevaben uygun görülen karar açıkça yazılacaktır. Klinik durum-teşhis- dilim ve karar arasında çelişki bulunmayacaktır.

5.1.5.6- Son Durum ve Dilim Belirtir Sağlık Kurulu Raporlarında fenne uygunluk ile birlikte usule uygunlukta büyük önem arz etmektedir. Bu raporlar Sağlık Kurulu Raporunda bulunması gereken

 

14

SAĞLIK RAPORLARINA İLİŞKİN USUL VE  ESASLAR

 

 

 

 

 

usul kriterlerini eksiksiz olarak içerecektir ve Ek-5’te yer alan Durum Bildirir Sağlık Kurulu Raporu Formatı’na uygun şekilde düzenlenecektir.

5.1.5.7- Rapor üzerindeki bütün düzeltmelerde ve karalamalarda, düzeltmeyi yapan ilgili uzman doktorun kaşe ve imzası ile düzeltme tarihi bulunacaktır.

 

 

5.1.6- Sürücü ve Sürücü Adayları Sağlık Raporları:

 

5.1.6.1- Sağlık raporu; Bakanlığımıza ve üniversitelere bağlı sağlık tesisleri, aile sağlığı merkezleri ve Bakanlığımızca ruhsatlandırılmış özel sağlık kuruluşlarında (özel hastane, özel tıp merkezi, özel poliklinik ve özel muayenehane) çalışan hekim/uzman hekimlerince düzenlenebilecektir. Emniyet Genel Müdürlüğü ve Jandarma Genel Komutanlığınca verilen eğitim sonrasında sürücü belgesi alacak personelin sağlık raporları kendi kurum hekimliklerince düzenlenebilir.

5.1.6.2- Sürücü belgesi sınıfları aşağıdaki şekilde yeniden gruplandırılmıştır;

a)  Birinci grup: M, A1, A2, A, B1, B, BE ve F sınıfları,

b)  İkinci grup: C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE ve G sınıfları.

5.1.6.3- Sağlık raporu şablonu Bakanlığımız ve İçişleri Bakanlığı Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından ortaklaşa olarak düzenlenerek yayımlanmıştır. Ek-8 Sağlık Rapor Formatı’na uygun olarak tanzim edilecektir.

5.1.6.4- I. Kısım:

Sürücü/sürücü adayının kimlik bilgilerinin ve fotoğrafının olduğu kısımdır. Kimlik tespiti ilk müracaat edilen hekim tarafından yapılarak mutlak surette sağlık raporu üzerindeki fotoğraf hekim tarafından kaşelenip imzalanacaktır.

5.1.6.5- II. Kısım:

a)    Sağlık tesisleri, aile sağlığı merkezleri veya özel sağlık kuruluşlarında görevli pratisyen/aile hekimi tarafından doldurulacak kısımdır.

b)   Hekimler tarafından raporda yer alan sürücü belgesi sınıf ve grupları kesinlikle belirtilmeyecektir.

c)    “Sürücü olabilir” kutucuğu işaretlenmiş ise karar kısmının doldurulması zorunlu değildir.

d)   Pratisyen hekim/aile hekimi tarafından kod tablosunda belirtilen kod numaralarından yalnızca gözlük (01.01), gözlük veya kontakt lensle (01.06) kod numaraları kullanılabilir.

5.1.6.6- III. Kısım:

a)    Sağlık tesisleri/özel sağlık kuruluşlarında görevli ilgili uzman hekim/uzman hekimler tarafından doldurulacak kısımdır.

b)   Kutucuklardan sadece bir tanesi işaretlenecektir. Sürücü belgesi sınıfları kesinlikle belirtilmeyecektir.

c)    Herhangi bir sağlık sorunu bulunmayan kişiler için “2. Grup sürücü olur.” kutucuğu işaretlenmelidir. 2. Gruptaki sınıflar 1. Grup sınıfları kapsamaktadır.

d)   Sağlık sorunu bulunanlar için “1.Grup sürücü olur.” kutucuğu işaretlenmeli ve kod tablosundan Tabipler Tarafından Kullanılacak Kodlar başlığında uygun kodlar raporda belirtilmelidir.

 

 

15

SAĞLIK RAPORLARINA İLİŞKİN USUL VE  ESASLAR

 

 

 

 

 

e)    Uzman hekim/hekimlerce sürücü/sürücü adayının özel tertibatlı araç kullanmasına karar verilmesi halinde hangi sınıf sürücü belgesi alabileceği ve kod tablosunda belirtilen kodlar yazılmadan “Komisyona sevk” kutucuğu işaretlenerek il sağlık müdürlüğü bünyesinde kurulan komisyona gönderilir.

f)     (Sürücü olamaz) kutucuğu işaretlenip sürücü olamaz kararı verilen raporlar, il/ilçe sağlık müdürlüğündeki komisyona sevk edilemez. Bu karara kişilerin itirazı halinde Usul ve Esaslar’ın 4.3- Sürücü/Sürücü Adayı Raporlarına İtiraz başlığına göre işlem tesis edilir.

g)    III. kısım birden fazla uzman hekim tarafından doldurulacaksa ortak kullanılacaktır. Birden fazla uzman hekim tarafından rapor düzenlendiğinde her uzman hekim, kendi uzmanlık alanına göre sürücü/sürücü adayının sürücü belgesi alıp alamayacağını raporda belirtecektir.

h)   III. Kısımda uzman hekimler, sadece kod tablosundaki “Tabipler tarafından kullanılacak kodlar” başlığı altında yer alan kodları kullanabilir. Kod Tablosundaki Komisyon tarafından kullanılabilecek kodları kullanamazlar. (Örneğin: 10.02. Otomatik Vites vb.) Ancak Göz Hastalıkları Uzman hekimleri monoküler bozukluğu bulunan kişiler için 42.01,42.03,42.05,42.06 kodlarını kullanarak sürücü sağlık raporu düzenleyebilirler. Bu kişilerin komisyona sevki zorunlu değildir.

i)     Kontrol süreleri kod tablosuna uygun olarak belirtilir. Belirli süreler için öngörülmüş olan kontrol muayeneleri ilgili uzman hekim/hekimler tarafından yapılır ve karar raporun III. Kısmındaki sürücü kısıtları kısmına yazılır.

5.1.6.7- IV. Kısım:

a)    Özel tertibatlı motorlu araç kullanılması gereken durumda il/ilçe sağlık müdürlüğü bünyesinde kurulan komisyon tarafından doldurulacak kısımdır.

b)   İl sağlık müdür yardımcısı veya görevlendireceği il sağlık müdürlüğü görevlisinin başkanlığında kişinin sağlık raporunda belirtilen tanı ile ilgili branş uzmanı/uzmanları ve valilikçe kamu kurum/ kuruluşlarından veya ilgili meslek odalarından görevlendirilecek bir makine mühendisinden oluşan komisyon tarafından belirlenecek özel tertibat kod numarası ile hangi sınıf sürücü belgesi alabileceği aynı sağlık raporunun ilgili bölümüne yazılır. İhtiyaç duyulması halinde komisyona elektrik mühendisi d

Oyuklu Mahallesi Erzurum Caddesi Çat Hükümet Konağı Kat 3 ÇAT / ERZURUM - 0442 611 21 33

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.